Ofte stillede spørgsmål
Ofte stillede spørgsmål hos Avis Biludlejning
På denne side kan du finde svar på nogle af de spørgsmål, vi oftest bliver stillet af vores kunder. Hvis du ikke kan finde det, du leder efter, kan du altid kontakte os.
Glem ikke: Du må ikke inkludere kreditkortoplysninger i nogen af dine beskeder.
Kunderådgivning vedrørende coronavirus
Kundeinformation om coronavirus
Medierne er domineret af coronavirus og vi ønsker at informere dig om, at vi hele tiden gennemfører forbedrede procedurer for at sikre din sikkerhed, samt fleksibilitet i din leje/booking.
Vores kunders og medarbejderes sikkerhed er af afgørende betydning for os, og vi følger nøje nyheder, information, rådgivning og vejledning fra WHO og de lokale myndigheder angående spredningen af coronavirus. Vores fokus er at sikre, at vi opfylder kundernes behov, samtidig med at vi gør vores del for at holde dig og vores medarbejdere sikre.
Er alle dine udlejningsstationer i Danmark åbne?
Som en del af den globale indsats for at hjælpe med at begrænse spredningen af Coronavirus, kan de seneste statslige restriktioner mv. have medført, at vi har lukket nogle af vores udlejningsstationer. Disse ændringer fremgår af vores bookingkanaler. I det usandsynlige tilfælde, at en udlejningsstation lukker mens du reserverer, vil du blive kontaktet og hjulpet af vores team.
Hvordan skal jeg kontakte jer vedrørende en ny eller eksisterende reservation?
Som en del af de globale bestræbelser på at stoppe spredningen af coronavirus kan nye officielle tiltag have en indvirkning på vores muligheder for at besvare alle opkald til vores reservationscentre. Hvis du ønsker at foretage en reservation, kan du gøre det på denne hjemmeside eller gennem vores app.
Skulle du have brug for at annullere en reservation, afstår vi fra annulleringsgebyrer for reservationer, der påbegyndes inden den 15. december 2020. For at ændre eller annullere en eksisterende reservation kan du administrere din booking på denne hjemmeside.
Alle vores medarbejdere takker dig for din forståelse og tålmodighed.
Tager Avis yderligere forholdsregler for at hjælpe med at reducere spredningen af Coronavirus?
Vi følger nøje de råd, som WHO giver omkring vi kan kan bidrage til at reducere spredningen af COVID-19.
For at hjælpe med at beskytte vores medarbejdere og kunder opfordrer vi til regelmæssig håndvask og brug af hånddesinficeringsmidler, hvor det er muligt. Vi har også forbedret de, allerede grundige, rengøringsteknikker i vores køretøjer efter hver udlejning. Vi lægger især særlig vægt på steder, folk berører, såsom rat, dørhåndtag og andre hårde overflader.
Vi opfordrer alle vores kunder til at holde sig opdaterede omkring den nyeste udvikling fra WHO og Sundhedstyrelsen.
Reservation
Kan jeg vælge et specifikt køretøj, jeg vil leje?
Husk at bestille mindst 72 timer før din rejse, så vi kan forberede din bil.
Du kan se en oversigt over vores bilgrupper i Danmark her: Udforsk bilgrupper.
Kan jeg leje bil i mere end 28 dage?
Alternativt kan du kontakte vores reservationsafdeling her.
Skal du bruge en bil i mere end 1 måned, kan du med fordel overveje Avis Minilease. Du kan læse mere om Avis Minilease her.
Hvad betyder det, at en lejebil er på forespørgsel?
Bestiller du en lejebil på forespørgsel, kontakter vi dig efterfølgende hurtigst muligt med svar på, om vi kan fremskaffe bilen til dig.
Har du spørgsmål, som du ikke kan finde svar på? Så er du velkommen til at kontakte os her.
Hvordan reserverer jeg en lejebil?
- Bestil på hjemmesiden døgnet rundt overalt i verden. Angiv blot dine ønsker til afhentnings- og afleveringsstation, periode samt biltype. Husk, at det som regel er billigst, når du selv bestiller online.
- Kontakt vores reservationsafdeling. Du kan se kontaktoplysningerne her.
- Kontakt udlejningsstationen, som du ønsker at leje en bil fra, direkte. Du kan finde kontaktoplysningerne her.
Brændstof
Skal jeg aflevere lejebilen med tom eller fuld tank?
1. Du kan vælge at betale for en fuld tank, allerede når du afhenter lejebilen. Du betaler i det tilfælde ingen gebyrer, men kun den lokale, aktuelle markedspris for brændstoffet, og beløbet kan derfor variere. Vælger du denne løsning, kan du aflevere bilen med tom tank.
I få tilfælde kan du blive krediteret for eventuelt resterende brændstof i tanken, men det er ikke alle udlejningsstationer, der har mulighed for at tilbyde denne service.
2. Du kan også vælge at lade Avis stå for optankningen, når du afleverer lejebilen. Du kan således aflevere bilen med tom tank, og betaler ved aflevering et optankningsgebyr (varierer afhængigt af udlejningsstationen) plus den lokale, aktuelle markedspris for en tank brændstof. Også her varierer beløbet altså.
3. Endeligt kan du vælge selv at tanke lejebilen helt op, inden du afleverer den.
Før du bestiller - glem ikke at gennemå vilkår og betingelser, som omfatter alt, hvad du behøver at vide på forhånd.
Har du spørgsmål, som du ikke fandt svar på? Så er du velkommen til at kontakte os her.
Jeg er blevet opkrævet for brændstof, selvom jeg afleverede lejebilen med fuld tank.
Har du lejet bilen i udlandet, skal du kontakte vores kundeservice her.
Får jeg lejebilen udleveret med tom eller fuld tank?
Har du spørgsmål, som du ikke kan finde svar på, er du velkommen til at kontakte os her.
Der står i kontrakten, at lejemålet er inkl. fri km – hvorfor skal jeg så betale for brændstof?
Det inkluderede kilometerforbrug betyder, at du ikke skal betale en afgift pr. kørt kilometer inden for det specificerede kilometerantal. Overskrider du det inkluderede antal kilometer, pålægges du en afgift for hver yderligere kørt kilometer.
Har du spørgsmål, som du ikke kan finde svar på, er du velkommen til at kontakte os her.